مقالات آرشیو خبر ها
تنها احمق ها بیانکونری را تحقیر می کنند

تنها احمق ها بیانکونری را تحقیر می کنند

پل پوگبا رفته است، گنسالو ایگوایین در اولین بازیش چاق به نظر می رسید، اما تاریخ باید آموخته باشد که تحقیر کردن یوونتوس احمقانه است، وینسنت ون گنختن این موضوع را در آخرین مقاله اش به ما یاداوری می کند.

 

تابستان شلوغی برای یوونتوس بوده است، تابستان گذشته برای آنها به غایت پرفشار بود و با رفتن آندره آ‌ پیرلو، کارلوس توز و آرتورو ویدال و به دنبالش آمدن پائولو دیبالا، سامی خدیرا، ماریو مانژوکیچ، الکس ساندرو و سیمونه زاتزا همراه شد.

 

اما نظرتان در مورد رکوردشکنی تاریخی باشگاه با پرداخت 90 میلیون یورو برای گنسالو ایگوایین و در کنارش خرید میرالم پیانیچ، دنی آلوز، مارکو پیاتسا، مهدی بن عطیه و ماریو لمینا و بعد از آ فروش پل پوگبا با مبلغ 110 میلیون یورو به منچستر یونایتد چیست؟ بازیکنی که 4 سال پیش با قراردادی آزاد به خدمت گرفتند و این انتقال به پرسودترین انتقال تاریخ تبدیل شد.

 

بازگشت بانوی پیر از خاکسترهای کالچوپولی و سری ب بی اندازه جالب توجه است. حتی متعصب ترین هواداران اینتر هم قادر به انکار دستاورد بزرگ دشمن خونینشان نیستند. علی رغم این واقعیت که نراتزوری، ناپولی و حتی رم فصل نقل و انتقالات خوبی را پشت سر گذاشته اند، یووه باز هم با اختلافی قابل توجه، شانس اول قهرمانی برای فصل بعد سری آ‌ست.

 

با این همه، به نظر می رسد مردم هنوز یاد نگرفته اند که تنها احمق ها بیانکونری را تحقیر می کنند. این موضوع وقتی یوونتوس آرام آرام از سری ب به پنج قهرمانی پیاپی در سری آ‌ رسید هم مشهود بود، در عین حال ششمی که می تواند منحصر به فرد هم باشد در راه است. باشگاه تورینی با خاک یکسان شد، به وسیله ی رقبا تحقیر و مورد تمسخر واقع شد و کسانی که امیدوار بودند که به مدت طولانی از شر یووه خلاص شوند.

 

اما این اتفاق نیفتاد و حالا آنها دوباره در صدر همه ی اخبار قرار دارند، می توانند در بازار نقل و انتقالات به شکلی که هیچ باشگاه ایتالیایی دیگری نمی تواند، معامله کنند و مانور بدهند، اما بسیاری از ناظران حافظه ی کوتاهی دارند و یک بار دیگر تحقیرها به سمت یوونتوس سرازیر شده است.

 

فقط نگاه کنید شبکه های اجتماعی چطور با تصویر ایگوایین نه چندان خوش اندام در اولین بازی اش مقابل وست هم در هفته های گذشته منفجر شد. این بازیکن آرژانتینی به تازگی به تیم جدیدش آمده است و یادمان نرود که کمی بیشتر از یک هفته بود که با بقیه ی اعضای تیم تمرین کرد و آیا یک انسان نمی تواند هر چند وقت یک بار به خودش استراحتی بدهد؟

 

به علاوه، این بازیکن 28 ساله هیچ وقت یک هیولای فیزیکی نبوده است و برای گلزنی بیش از اینکه به ماهیچه های شکمش وابسته باشد به هوشش وابسته بوده است. ایگوایین بی شک در ابتدا در یوونتوس به مشکل خواهد خورد، چرا که باید جایگاهش را در تیم و ترکیبی جدید پیدا کند، اما تحقیر کردن یوونتوس به خاطر خرج مبلغی بالا برای او قبل از اینکه حتی اولین بازی رسمی اش را انجام دهد؟ بیش از حد عجولانه به نظر می رسد.

 

در مورد فروش پل پوگبا باید گفت که از دست دادن این هافبک فرانسوی به یوونتوس آسیب خواهد زد، جای خالی خلاقیت، دوندگی، قدرت بدنی و توانایی اش برای بازپسگیری توپ احساس خواهد شد. اما صحبت این انتقال تا مدت ها نقل مجالس بود و دیر و یا زود اتفاق می افتاد و مقاومت برابر آن میزان پول برای باشگاه و بازیکن غیرممکن بود. پس در نهایت همه چیز معنی دار به نظر می ر سد.

 

اما باز هم، صدای خنده هایی به گوش می رسید که می گفتند «یوونتوس بهترین بازیکنانش را از دست می دهد. »، احتمالا یادشان رفته است که یوونتوس همین الان در نبرد اسکودتو از بقیه جلوتر است و پوگبا قبل از ترک نهایی باشگاه، همه چیز را به تمسخر گرفته بود.

 

احمقانه است چرا که بیانکونری بخش اعظم خصوصیات بازی پوگبا را پوشش داده است و تنها به دنبال هافبکی است که جای خالی نقش دفاعی پوگبا را پر کند. از لحاظ خلاقیت و پیانیچ برای تیمی که به هر صورت در انتظار بازگشت مارکیزیو از مصدومیت است، مهره ی بسیار به جا تری است.

 

اگر یوونتوس از خرید جدیدش رونمایی کرد، متعجب نشوید، چرا که این باشگاه برخلاف اکثر تیم های ایتالیایی برای هرچیزی آماده شده است.

 

از Football‐Italia.net


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: